7 prostych porad jak być zdrowszym na co dzień

jak być zdrowszym na co dzień

7 prostych porad, jak być zdrowszym na co dzień

1. Więcej ruchu

Nie protestuj, że nie masz czasu iść pobiegać, bo wcale nie o to mi chodzi. Bez żadnych wymówek, możesz codziennie, świadomie wybierać ruch. Wystarczy tylko, że zmienisz parę swoich nawyków. Zamiast jechać windą – idź po schodach, wracając do domu samochodem nie zatrzymuj się w sklepie po drodze, tylko specjalnie idź do niego później na piechotę z domu. W pracy zamiast dzwonić do koleżanki, która jest dwa pokoje obok, przejdź się do niej. Okazji do ruchu jest wiele, wystarczy tylko chcieć.

2. Pij wodę

Zawsze, gdy masz ochotę na przekąskę lub słodki napój, wybierz wodę. Nie smakuje Ci? Wrzuć do niej plasterek cytryny, pomarańczy, ogórka lub listek mięty, a od razu ją polubisz. Wystarczy wyrobić w sobie nawyk popijania, łatwiej będzie to zrobić, jeśli zawsze przy sobie będziesz mieć butelkę wody.

3. Bądź świadomy

Niby wiesz co jesz, ale czy na pewno? Czytaj dokładnie etykiety, sprawdzaj skład, wartości odżywcze i kalorie. Sprawdź się. Jeśli myślisz, że Twoja dieta jest zbilansowana, to przekonaj się o tym przez tydzień dokładnie zapisując wszystko co spożywasz. Gwarantuję, że będziesz zdziwiony. Z pomocą przy prowadzeniu takiego dzienniczka, przychodzi nam wiele różnych aplikacji na telefon, które od razu podsumują nam wszystkie wartości.

jak być zdrowszym na co dzień

4. Zrezygnuj ze złych nawyków

Spokojnie, nie chodzi mi o drobne przyjemności, które przecież trzeba sobie co jakiś czas sprawiać. Mam tu na myśli pewne nawyki, które niby nas uszczęśliwiają, ale tak naprawdę możemy się bez nich obyć. Słodzisz herbatę? Jeśli tak, to zacznij ją słodzić mniej, albo zamień na owocową, która z natury jest bardziej słodka. Uwielbiasz chipsy? Spróbuj zamieniać je na chipsy warzywne lub inne przekąski typu prażona ciecierzyca. Teraz pewnie sobie myślisz, że przecież to wcale nie smaczne, jednak dopóki nie spróbujesz to się nie przekonasz.

5. Wstawaj o tej samej porze

W weekend, czy na urlopie wstawaj o tej samej porze co w tygodniu. Nasz organizm można łatwo zaprogramować, jednak trzeba przestrzegać pewnych zasad. Jeśli ciężko ci się wstaje do pracy, to pewnie dlatego, że w weekend przestawiasz się na późniejsze wstawanie i zanim znowu przyzwyczaisz się do tego wcześniejszego, przychodzi kolejny weekend i tak w kółko. Zmień to, a od razu będziesz mieć więcej energii na co dzień.

6. Ćwicz zawsze i wszędzie

Pewnie nie zawsze dasz radę biegać i robić pajacyki, ale są inne rzeczy, które możesz wykonywać wszędzie. Np. jadąc autobusem napinaj poszczególne partie mięśni, możesz to robić w szybkim tempie, lub powoli dłużej przytrzymując napięcie. Siedząc w pracy rób sobie przerwy np. opierając dłonie o oparcia krzesła i podnosząc na nich swoje ciało. Stoisz na przystanku – świetnie, postój sobie na jednej nodze, zamknij oczy i poobserwuj swoje ciało. Opcji ćwiczeń jest cała masa, poszukaj takich które będą dla ciebie odpowiednie.

jak być zdrowszym na co dzień

7. Bądź szczęśliwy

Ostatni punkt, ale za to najważniejszy. Nic tak pozytywnie nie wpłynie na Twoje ciało, jak to co o sobie myślisz i jak patrzysz na życie. Pamiętaj, że nawet jak pominiesz wszystkie wcześniejsze porady, a będziesz żyć zgodnie ze sobą i cieszyć się każdą nową chwilą, Twój organizm Ci się odwdzięczy i będzie funkcjonował prawidłowo.

lipiec 2017

Jeśli chcesz poznać więcej ciekawych porad, nie tylko podróżniczych, zapraszam tutaj.